Manteniment i reparació de l'automòbil

Idioma: ES CA

La caducitat dels pneumàtics és un tema que no queda clar en no existir reglaments ni normativa vigent que vinculi la data de fabricació i la de substitució obligatòria. A partir de l'any 2006 tots els pneumàtics han de tenir la data de fabricació o DOT marcada al flanc. Aquesta data està formada per la setmana i després l'any de fabricació. És a dir que si diu 4315, s'ha fabricat a la setmana 43 de l'any 2015. No obstant això, per determinar la caducitat d'un pneumàtic hem de tenir en compte diversos factors que volem compartir amb tu des d'Hitcon.


És el desgast el que determina quan canviar els pneumàtics?

El desgast és sens dubte el factor més determinant a la vida útil dels pneumàtics dels vehicles. El límit físic legal són els 1,6 mm mínims que ha de tenir de profunditat el dibuix dels pneumàtics. Si en cuides, és a dir que circules amb la pressió adequada, estan correctament alineats i equilibrats, evites una conducció esportiva amb accelerades i frenades contínues, pots prolongar la seva vida útil però no de manera indefinida. Els km que duren els pneumàtics depenen de diversos factors que van des del tipus de carretera per on circules, el manteniment i també l'antiguitat del cautxú.


El pas del temps deixa els pneumàtics obsolets?

Com ja hem comentat altres vegades, el cautxú és un material perible que perd a poc a poc les seves propietats amb el pas del temps. Disminueix l'adherència, augmenten les possibilitats de patir rebentades i el resultat és una disminució del control del vehicle. Tot i això cal recalcar que, si considerem que la vida útil és de 5 anys, un pneumàtic que no s'ha utilitzat però que té un any d'antiguitat no veu la seva vida útil minvada a 4 anys abans d'haver començat a circular. Tampoc és correcte considerar que un pneumàtic sense ús però amb 10 anys d'antiguitat és nou, ja que malgrat tenir intacta la profunditat del dibuix, el cautxú haurà perdut les propietats i per tant la seva efectivitat. Si es troben solcs és sinònim de cristal·lització, que passa quan la goma es va endurint, perd elasticitat i com a conseqüència, adherència.


Una regla d'or és que després de 10 anys un pneumàtic està caduc, no importa que no hagi estat utilitzat. Has de tenir en compte que això també és aplicable als pneumàtics de recanvi. Recordeu que per mantenir les propietats de la goma intactes per més temps, convé protegir-los del sol, de la humitat i conservar-los en llocs ventilats per evitar condensacions i lliures de greix, gasolina o qualsevol altra substància química que pugui deteriorar la goma. Els canvis bruscos de temperatura tampoc n'afavoreixen la conservació. Sempre s'han de guardar en posició vertical i si són emmagatzemats llargs períodes de temps, l'ideal és anar-los girant per evitar deformacions. A Hitcon us oferim les millors ofertes en pneumàtics tot l'any. Comprova-ho! A més no necessites sol·licitar cita prèvia!!! Visita'ns a qualsevol dels nostres 4 tallers a Barcelona, Badalona i Hospitalet.

Horario talleres:


Lun - vie:
9:00 - 13:30, 15:30 - 19:00 h
Sábados:
9:00 - 13:00 h

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació i oferir continguts i publicitat d'interès. En continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.