Manteniment i reparació de l'automòbil

Idioma: ES CA

L'oli és la sang del motor i compleix tasques fonamentals: neteja, protegeix i refrigera. Aquestes són algunes de les raons però hi ha més motius per què s'ha de canviar l'oli del cotxe regularment. La realitat és que és una tasca bàsica de manteniment que no és cara i et pot estalviar algun mal de cap. És important seguir les instruccions del fabricant quant al tipus de lubrificant que el teu cotxe necessita i la periodicitat òptima de reposició. Les avaries que puguin ser causades pel total descuit de l'oli del cotxe eximeix el fabricant de mantenir la garantia. No pretenem espantar-te sinó informar-te perquè puguis evitar, de manera fàcil, problemes més greus. A Hitcon tens un equip de professionals que t'assessoraran i així podràs estar tranquil.


#1 Gripat del motor: una de les avaries més greus

La funció de l'oli és reduir el fregament de les peces metàl·liques del motor, evitant el desgast prematur i reduint la temperatura del fregament. Actualment els motors arriben a temperatures majors i funcionen a pressions més altes, generant la dilatació de cadascun dels components metàl·lics. L'oli protegeix les peces del frec entre si i refrigera, evitant la generació d'una calor excessiva. Tingues en compte que el 75% del desgast del motor es produeix quan s'escalfa. Si al desgast, la calor i la dilatació se li suma una lubricació insuficient, les peces es poden engarrotar i no permetre el moviment, bloquejant el funcionament del motor. El gripat del motor és una de les avaries més costoses a què et pots enfrontar amb el teu cotxe. El canvi d'oli té un preu mínim en comparació del cost d'enfrontar-se a la reparació d'aquesta avaria. Fes-li una ullada a les nostres ofertes en canvi d'oli i avalua si val la pena córrer el risc.


#2 Desgast prematur de les peces del motor

La funció més òbvia i coneguda de l'oli és la de lubricar les peces del motor i reduir així la fricció entre els diferents elements metàl·lics. En estar totes les peces recobertes per una pel·lícula protectora s'eludeix, en la manera que sigui possible, el contacte metall-metall i s'evita el desgast prematur, allargant la vida útil dels components. A més, no has d'oblidar que el combustible es crema dins del motor generant diòxid de carboni i aigua. Tot i que la major part de l'aigua s'elimina pel tub d'escapament en forma de vapor, una part arriba a l'interior del càrter. És a dir, que tenim un element corrosiu dins del motor. La manera de protegir l'òxid és la generació d'una capa protectora amb el lubricant per evitar que l'aigua arribi al metall.

Perquè l'oli pugui complir totes les seves funcions és fonamental que estigui en bon estat i mantingui totes les seves propietats.

A Hitcon treballem amb totes les marques, però principalment amb Castrol i Repsol. Aquests lubrificants s'adhereixen a les peces metàl·liques com un imant i ofereixen una capa extra de protecció.


#3 Trencament dels casquets de la biela

Els casquets de la biela són una baula de la cadena de transformació del moviment alternatiu (pistó) en rotatiu (cigonyal). L´escalfament generat pel gran esforç de fricció pot ser la causa del trencament d´aquestes peces. L'oli protegeix, una vegada més, els components amb una pel·lícula i actua com a aïllant de la calor que es produeix per fricció. Davant de qualsevol dubte t'has de dirigir al teu taller de confiança.


#4 Arqueig de lleves

L'arbre de lleves és el component més important del sistema de distribució als motors de combustió interna. Ajuda als processos de l'obtenció de la potència del motor, transformant l'energia del combustible en treball mecànic. La manca de lubricació pot forçar el desgast als suports i als coixinets, en tractar-se d'un eix que gira contínuament. Un cop més, l'oli en bon estat és determinant perquè el motor funcioni correctament i no es facin malbé peces clau del motor.


#5 Sorolls metàl·lics

El frec de les peces metàl·liques sense lubricació pot provocar sorolls en conduir i generar llimadura metàl·lica que quedarà a l'oli i anirà recorrent la resta del circuit. Aquests residus poden danyar altres peces i generar un desgast prematur, com dèiem al #2. Per això és tan important que tant l'oli com el filtre estiguin en bon estat. El filtre d'oli contindrà les impureses durant un temps però es pot tapar. Com més temps l'oli brut circuli pel motor, més mal generarà.

Si els sorolls són més forts pot significar que algunes peces estiguin començant a engarrotar-se i en aquest cas cal consultar urgentment amb un professional. L'equip de professionals de Hitcon és a la vostra disposició.


És comú descuidar les tasques simples de manteniment perquè pensem que no són de tanta importància. No cometis aquest error! Pensa que l'oli no compleix una única funció i que és més fàcil revisar-lo periòdicament que bregar amb els problemes que la seva manca o mal estat pot generar.

Recorda que a Hitcon el client tria l'oli, estrena ampolla i així és conscient del que s'està posant al cotxe. No treballem amb bidons ni oli a granel. La qualitat del nostre servei + la qualitat de la marca d'oli que trieu, dóna per resultat la garantia d'un servei realitzat a consciència. Ens encanta la nostra feina i el que més ens importa és que el client quedi conforme amb els nostres serveis. T'esperem!

Horario talleres:


Lun - vie:
9:00 - 13:30, 15:30 - 19:00 h
Sábados:
9:00 - 13:00 h

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació i oferir continguts i publicitat d'interès. En continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.