Manteniment i reparació de l'automòbil

Idioma: ES CA

A partir del maig del 2018 va entrar en vigor la nova Inspecció Tècnica de Vehicles, en què s'endureixen les proves d'emissions i errors electrònics, però sobre les revisions a l'estat dels pneumàtics. Com ja sabem, els pneumàtics són un punt determinant en la seguretat en conduir, motiu pel qual acaparen tota l'atenció a la nova ITV. Des d'Hitcon volem explicar-te quins són els punts més rellevants, referits als pneumàtics, que comprovaran els experts la propera vegada que hagis de passar la ITV amb el teu vehicle.


Desgast dels pneumàtics

La durada dels pneumàtics depèn del mode de conducció i de lentorn, però el seu envelliment és inevitable. El cautxú és un material perible, així que no importa quant els cuidis, hauràs de canviar els pneumàtics entre els 4 i 6 anys des de la seva col·locació. La profunditat de les ranures principals de la banda de rodament no pot ser inferior a 1.6 mm, segons el que estableix la normativa. Una manera fàcil de verificar-ho és col·locant una moneda d'1 euro a la ranura del dibuix; si no sobresurt la vora daurada és que la profunditat és correcta perquè continuïs circulant amb ells. Un desgast irregular de la banda de rodament, així com la presència de butllofes, esquerdes, deformacions, cables solts o lones al descobert, seran considerades com a faltes greus.


Dimensions i característiques dels pneumàtics

Els pneumàtics han de ser homologats i coincidir amb les especificacions necessàries per a cada vehicle. Les dimensions han de ser coincidents o equivalents a les de la targeta ITV, així com la capacitat de càrrega i categoria de velocitat han de ser adequades a les característiques del vehicle i segons la fitxa del cotxe. En cap cas els pneumàtics no podran interferir amb qualsevol altra part del vehicle.

Així mateix, queda establert que els pneumàtics del mateix eix han de ser idèntics. És a dir, que han de ser de la mateixa mesura, índex de càrrega, codi de velocitat i tenir el mateix dibuix extern. A més, a Hitcon trobaràs ofertes increïbles en pneumàtics, de manera que no necessitaràs apurar-los al màxim i córrer riscos innecessaris.


El que és recomanable és passar pel teu taller de confiança abans de presentar-te a la revisió ITV. Hi ha deficiències que només es detectaran per l'ull entrenat d'un professional. A més, és important destacar que pel que fa a pneumàtics, no són admissibles les faltes lleus. Això es tradueix que qualsevol mínima fallada en els pneumàtics, es traduirà en una ITV desfavorable, amb la conseqüent necessitat de repetir-la. Els defectes greus inhabiliten el vehicle per circular per vies públiques, excepte per traslladar-se al taller, a fi de regularitzar-ne la situació i tornar a la ITV en un termini de dos mesos. Per contra, si els defectes són molt greus, queda totalment prohibida la circulació amb el vehicle. Això significa fer-ne el trasllat per mitjans externs i, un cop esmenades les deficiències, s'ha de presentar el vehicle per a una nova revisió, en dos mesos com a màxim. En cas d'excedir aquest termini màxim, es tornarà a realitzar la inspecció completa.

No perdis temps! Vine a qualsevol dels nostres 4 tallers a Barcelona, ​​Hospitalet o Badalona, ​​i deixa el teu cotxe a mans de veritables professionals.

Horario talleres:


Lun - vie:
9:00 - 13:30, 15:30 - 19:00 h
Sábados:
9:00 - 13:00 h

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació i oferir continguts i publicitat d'interès. En continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.