Tota combustiĂł genera gasos residuals de diferents tipus. El motor de combustiĂł interna no Ă©s capaç de cremar el combustible Ăntegrament. A mĂ©s combustible sense cremar, mĂ©s generaciĂł de substĂ ncies nocives expulsades als gasos d'escapament cap a l'atmosfera. De tots els gasos a expulsar, el diĂČxid de carboni Ă©s, tot i no ser un gas tĂČxic, el causant mĂ©s gran de l'efecte hivernacle. Des d'Hitcon volem que prenguis consciĂšncia de la importĂ ncia que tĂ© el sistema d'evacuaciĂł de gasos residuals del teu vehicle. Coneix com funciona i quines sĂłn les avaries mĂ©s comunes amb quĂš et pots trobar.

Quina és la funció del tub d'escapament?
La funciĂł del tub d'escapament Ă©s evitar que els gasos s'acumulin al motor i ho facin menys eficient. A mĂ©s, evita que aquests gasos ingressin a l'interior de l'habitacle i intoxiquin els passatgers. La tĂšcnica de combustiĂł dels motors ha millorat els darrers anys, amb la conseqĂŒent reducciĂł d'emissions brutes. No cal desatendre tampoc les millores en la qualitat dels combustibles; el combustible sense plom va ser un punt d?inflexiĂł. El catalitzador Ă©s on es redueix limpacte ambiental. S'hi netegen els gasos residuals mitjançant un procĂ©s quĂmic a altes temperatures. En poques paraules, fa possible la transformaciĂł dels hidrocarburs (HC) en vapor daigua i del monĂČxid de carboni (CO) en diĂČxid de carboni(CO2).
El silenciador tambĂ© forma part del sistema d'escapament i Ă©s l'element que minimitza el so de les explosions que tenen lloc al motor. Ăs una mena de laberint de circuits que genera el rebot del so, dissipant-lo abans que surti pel tub d'escapament.

Avaries més comunes dels tubs d'escapament
La durada del tub d'escapament ronda els 130.000 km, motiu pel qual suposem que no cal parar-hi atenciĂł. No obstant aixĂČ, les altes temperatures dels gasos que circulen al seu interior, la humitat i altres factors poden fer que necessitem canviar-lo.
L'avaria mĂ©s comuna Ă©s el trencament als punts d'uniĂł de les diferents parts, aixĂ com al propi tub. La uniĂł del tub amb el silenciador i el catalitzador de vegades pot resultar danyada per la presĂšncia d'esquerdes o trencaments. T'adonarĂ s de seguida ja que començarĂ s a sentir un fort soroll. Si l'esquerda Ă©s petita, podrĂ ser reparada amb una cua especĂfica que taparĂ la fuita. En cas de trencaments mĂ©s importants caldrĂ canviar la peça.
El color del fum que surt de la fuita ens pot advertir de diferents problemes que poden o no incloure el sistema d'evacuaciĂł. Si el fum Ă©s negre, denota que s'estĂ cremant mĂ©s combustible del necessari. El problema pot estar al filtre d'aire o al regulador de pressiĂł de combustible, perĂČ convĂ© que acudeixis al taller com mĂ©s aviat millor ja que s'estĂ consumint mĂ©s combustible del necessari. Si el fum Ă©s de color blavĂłs vol dir que el motor crema massa oli. Us recomanem que un professional verifiqui el nivell d'oli i l'estat dels anells del pistĂł i les vĂ lvules. El color blanc gairebĂ© imperceptible estaria indicant que hi ha condensaciĂł al tub d'escapament. La presĂšncia de condensaciĂł comporta l'oxidaciĂł de les parts de la lĂnia d'escapament. En canvi, si Ă©s dens, podria estar indicant que el motor estĂ cremant lĂquid refrigerant.
Una altra avaria força comuna és la presÚncia d'una vibració que acabarà generant esquerdes o trencament de les parts del tub d'escapament. Convé que un professional s'asseguri que tot està ben subjecte per evitar l'aparició dels problemes ja esmentats.

El consell d'or Ă©s que facis una revisiĂł periĂČdica del vehicle i aixĂ evitarĂ s avaries mĂ©s costoses. A mĂ©s, tingues en compte que les exigĂšncies pel que fa a les emissions estan sent cada vegada mĂ©s estrictes. A Hitcon tenim ofertes increĂŻbles en revisions! Podeu venir a visitar-nos sense cita prĂšvia a qualsevol dels nostres 4 tallers a Barcelona, Hospitalet i Badalona.